Dag 9 - Reisverslag uit Lonlay-l'Abbaye, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Lonlay-l'Abbaye, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

27 Maart 2014 | Frankrijk, Lonlay-l'Abbaye

Als dit lukt , ben ik stilaan "geupdated". Ik had me voorgenomen om eens een vaste slaapplaats te nemen, kwestie van eens een deftige sanitaire stop in te lassen. Ik vind dat als je van jezelf vind dat je stink er iets moet gedaan worden! Dus ... . Veel slijk vandaag, maar uiteraard ook een mooi parcours, zij het wel aan de vettige kant. Maar helaas weer niks te vinden, niettegenstaande ik pijlen volgde naar een chambre d'hotes. M'n tentje dan maar neergepoot op een enorm mooi gazonneke van een familie met 2 mentaal gehandicapte k zonen. Zeer vriendelijk en misschien wat overdreven behulpzaam, maar toch ook vermoeiend na een lange stapdag. Hoe dikwijls ik moeten zeggen heb dat ik Belg ben en dat ik op weg ben naar Saint-Malo, weet ik niet. En of Saint-Malo iets te maken heeft met dansen weet ik niet maar ze vroegen het me wel 20 keer. A propos, Byonce woont recht tegenover hun. En maar roepen naar Byonce. 'k Was blij dat m'n tentje stond en naar het dorp kon om "inkopen" te doen. Geloof het of niet, er is ook een cafe. Tegenwoordige tijd want ik zit hier nu! En terwijl is m'n GPS aan 't opladen, want hij heeft vandaag wel een aantal keer geflancheerd. Misschien heb ik hem wat te dikwijls tegengesproken? Hij kan in ieder geval moeilijk de lange stapdagen aan. Dus op tijd opladen is de boodschap. Een kleine anectdote om m'n dag goed te maken. Ik kom de bar-tabat en vanalles binnen. De toog staat vol met mansvolk en achter de toog een knappe brunette. Heeft het een met het andere te maken misschien? Ik bestel me een koffie (de 1-ste vandaag) en dan een Leffe ruby. Wat isdar slecht zeg! Ik vroeg 't madammeke ook: "est-de-que c'est possible de mettre mon GPS dans votre prise", waaop ze antwoorde:"evidement" en ze deed alsof ze haar broek deed zakken. Grote hilariteit en ik stond daar als een onnozelaar! Blijkbaar heeft prize of is't price een betekenis die ik niet ken. Slotsom, m'n GPS is half opgeladen, want 'k ga nuslapen. Ik heb voor morgenvroeg eenontbijt besteld en zal en passant de rest van mijne GPS in haar prise steken. Tot morgen met de zee stilaan in 't vooruuizicht. Sloppel!

  • 28 Maart 2014 - 08:33

    Marleen:

    Ja wadde, als dat geen avontuurlijke stapdagen zijn :) maar ik lees tussen de regels dat het zeer goed meevalt! Supercontent voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lonlay-l'Abbaye

Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 40091

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: