Dag 1 - Reisverslag uit Lancieux, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Lancieux, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

29 Juni 2014 | Frankrijk, Lancieux

De kop is er af! De 1-ste 33 km zijn binnengespeeld. En terwijl ik aan 't schrijven ben (want geen WIFI) maken de Mexicanen een goal. Ik zit namelijk in een lokaal kafeetje te kijken naar de "foot". Vanmorgen in Saint-Malo een klein bootje genomen naar het eiland Le Grand Blé. De moeite om te zien! Dan afgezet in Dinard voor de start met een rugzak van zo'n 20 kg op de rug. Da's terug wel wat aanpassen. Eigenlijk is het steeds maar de kust volgen, altijd zo dicht mogelijk. Toch is het landschap heel verscheiden. Soms tussen en op de rotsen, soms op het zandstrand, soms tussen dicht struikgewas, soms onder bomen, kortom wat van alles. Het enige vast gegeven is dat de zee altijd langs de rechterkant ligt. In ieder geval komt er heel wat klimwerk aan te pas. Uiteraard voel je dit de 1-ste dag dubbel! Toch doorgestapt tot Lancieux. Spijtig telt de afstand, rekening houdende met vandaag zondag, niet dubbel! Morgen stappen tot Saint-Cast-le-Guildo, ook om en bij de 30 km lang. Dus vroeg uit de veren om tijdig aan te komen. Misschien nog de 2-de match meepikken. Wie weet? Tot morgen.

• 29 Juni 2014 - 21:17

Leo Langhendries:

Dag Mark,
    Als je aan dat tempo doorstapt ben je na 24 dagen al terug thuis. Heb dat niet uit mijn hoofd berekend maar wel met een rekenmachientje ! Je kinesiste staat al klaar om je (= uiteraard je rug) opnieuw onder handen te nemen.
    Terwijl jij waarschijnlijk zal gaan rusten kijk ik om 22 u. naar de volgende match.
    Ik rust morgenvroeg wel.
    Vergeet dinsdagavond om 22 u. toch niet naar de Belgen te kijken. Ge kunt het dan woensdag een beetje kalmer aan doen. Of misschien na het verlies van woede en ontgoocheling nog een beetje rapper stappen.
    Beste groeten. Morgenavond lees ik je verslag weer. Ik heb de smaak te pakken.
    Leo

• 30 Juni 2014 - 10:52

Mark De Boodt :

en waar blijven de foto's