Dag 6 - Reisverslag uit Saint-Brieuc, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Saint-Brieuc, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

04 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Brieuc

Geslapen als een roosje! Pas om 8.30 u wakker en op. Da's heel lang geleden. Honger als een paard. Dus eerst eten, dan wassen en 't huishouden inpakken. Veel fut zit er niet in. Pas om 10.30 u vertrekkensklaar. Saint-Brieuc is het einddoel.. Saint-Brieuc waar ons Marleen, Bert, Lut en ik enige tijd geleden al eens rondliepen. Het prachtige orgel in de kerk of is het een kathedraal zou ik zeker nog eens willen zien en horen. Slechts een kleine 20 km. Maar het zouden hele zware kilometers worden. Om 13.00 u nog geen 10 km gedaan. Alles aan m'n lijf doet pijn. Enkel m'n "laffe" knie geeft geen kik. Ik besluit om me efkes af te kappen. Om 16.30 u wakker geschoten door de felle wind en bibberend. Niet dat het koud was, absoluut niet. Mijn besluit stond vast: tot Saint-Brieuc sukkelen, een hotelleke zoeken en morgen een verplichte rustdag. Op eigen bevel! Ik kwam een koppel wandelaars tegen. Hun bagage werd door een ezel gedragen. Moet ik zeker eens navraag naar doen. Deze ezel droeg zijn bagage zelf. Was nen ezel! Om 19.00 u in hotel toegekomen. Douchke en de Fransen zien verliezen. Wat gegeten en vooral liters water gedronken. Naar Lut gebeld met de kamertelefoon, want de GSM staat nog steeds in anti-theft. Wie weet hier raad mee? Tot later.

• 05 Juli 2014 - 10:53

Rita Van Den Bossche:

Beste Mark,
    Net je blog gelezen nadat we van Lut over je problemen hoorden. Hans is er nu naar aan het kijken.
    Je hoort er wel van. Eigen ervaring (Hans) met natgeworden gsm: goed voor prullenbak.
    Hoop dat je weer ok bent na je ogenschijnlijk zeer zware dag van gisteren.
    Info eerste optreden is naar GIL. Hou je taai en groetjes,
    Rita

• 05 Juli 2014 - 11:11

Hans Van Der Linde:

Beste Mark,
    Hans heeft alle info die je al als reactie kreeg van andere mensen bekeken en meer kan hij je daar echt niet bijgeven. You may have to take your losses zoals Hans enkele jaren geleden deed en minstens voorlopig een goedkope nieuwe gsm kopen, daaar je simkaart in en de klus zou geklaard moeten zijn.
    En dan een plastic boterhammenzakje eeromheen! (wijze raad van tante Kaat).
    Groetjes,
    Rita

• 05 Juli 2014 - 13:50

Bert:

Dag Mark,

Saint-Brieux, juist, een heel mooie uitstap toen. Daar heb ik voor het eerst Noilly Prat geproefd en gedronken, heerlijk.
    Hopelijk heeft de verplichte rustdag je terug op koers gezet.
    Hou je.

• 05 Juli 2014 - 16:09

Frans Ools:

Mark, volhouden zou ik zeggen. Luister ook eens naar Bretoense muziek, dat pept op.
    Water drinken is ook ok maar ik zou daar nu toch ook niet mee overdrijven.
    De werken aan de trein vorderen vrij traag en vandaag was het te slecht weer, dus afgelast.
    Als je vroeger naar Londerzeel zou komen dan ben je zeer welkom om te komen helpen.
    Maar eerste wat uitrusten zou ik zeggen.
    Veel courage.

Frans