Dag 7 - Reisverslag uit Saint-Brieuc, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Saint-Brieuc, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

05 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Brieuc

Vandaag een echte rustdag. Naar camping in Saint-Laurent-de-la-Mer getrokken. Kwestie van de financies wat op peil te houden. Ik zit nu in Saint-Laurent-de-la-Mer, maar deze localiteit is onbekend bij www.waarbenje.nu. Vandaag dus slechts 3,5 km gestapt met rugzak. Het rondkuieren in 't stad gebeurde rugzakloos. Hij stond in verzekerde bewaring in het hotel. Ik heb de basiliek met het prachtige orgel teruggevonden. Spijtig genoeg kwam er geen klank uit het orgel. Ook nog wat rondgelopen op de plaatselijke markt. Rond den drieën vertrokken naar de camping. Tentje stond tijdig klaar. 't Begon weer deftig te regenen. Toch wel leuk de kletterende regen op het tentje. Na de regenbui kokeneten gespeeld, ttz minutsoep en een blik cassoulet met brood. Smaakte in ieder geval! En nu naar de bar van de camping voor de match van onze Belgen. Tot straks. 1-0, spijtig niet voor die van ons. Maar we spelen toch aardig mee. Winst zit er nog steeds in! Allez tot straks. Wel ne vreee ambiance hier. Alle Fransen doen voor de Belgen! 't Mocht weer niet zijn. Redelijk goeie match met misschien wel een overdiende winnaar. Maar dat is voetbal natuurlijk. Benieuwd wat de kezen straks zullen doen. Inmiddels zijn m'n plannen voor de volgende dagen klaar. Morgen doorstappen tot Binic, zo'n 15,5 km verder tot op een camping. Terug stillekes aan beginnen. Behalve als het strontregent natuurlijk. 't Is hier namelijk nog altijd serieus aan 't regenen. A propos, GSM doet het nog altijd niet. Ik probeer via internet een oplossing te zoeken. Tot straks misschien.

• 05 Juli 2014 - 20:53

Mark De Boodt :

boekje van gsm terug gevonden is een nokia 5230.
    maar dat wist je ondertussen misschien zelf al.

de kindjes missen den opa en .......

• 05 Juli 2014 - 23:04

Marleen:

Echt wel een tocht met hindernissen zeg! Je zal fantastische verhalen hebben om aan je kleinkinderen te vertellen, à la peter De Boodt :)
    Hou er de moed maar in, Mark, maar overdrijf vooral niet hè...

• 08 Juli 2014 - 13:02

Claude Scholten:

Buggenhoutbos bepaalt duidelijk ons weer.Het regent dus deze week pijpenstelen.Je kan dus maar beter in Bretagne rondtoeren dan heb je het gevoel toch op vakantie te zijn.Nog veel blaren op je voeten,loop tussen de regendruppels en vergeet niet de Hollanders worden wereldkampioen.Eet nog veel zeevruchten met een lekker glaasje witte wijn dan blijf je goed op kracht en vergeet niet je moet thuis zijn voor de dodentocht!