Dag 9 - Reisverslag uit Paimpol, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Paimpol, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

07 Juli 2014 | Frankrijk, Paimpol

Toegekomen in La pointe de Arcouest. En dus niet in Paimpol. Wat een miserie met die localiteiten die onbekend zijn! Vanmorgen al wakker en op om 6.45 u. Douchke, ontbijt en afbreken van de menagie. Om 7.30 al in 't centrum van Binic, maar ze hadden me gezegd op de camping te zorgen voor bevoorrading gezien de komende etappes niet druk bezaaid zijn met winkels e.d. Dus naar de Carrefour City, maar nog gesloten. Dus wachten tot 8.00 u. Vers brood, minut soep, kaas ( Madame Loic en Leerdammer), douchezeep ((de mijne weer eens achtergelaten op de vorige camping en me dan maar gewassen met Froggy kledijzeep ). En wie kwam ik daar tegen? Good old Paddy! Uiteraard meegenomen. En route, zoals gezegd tot de camping van Bréhec. Prachtig weertje, wat mij betreft wel iets te warm. Maar ja, toch beter dan regenen! Bijna in Port-Goret, na een 15-tal km haal ik Douwertje in. Ze heeft het plan uitgedokterd (gynaecologe!) om de bus te nemen naar Paimpol omdat ze in Binic vergeten was batterijen te kopen voor haar GPS. Ze suggereerde me om in Paimpol de problemen met m'n GSM op te lossen. GR met de bus? Niet onmiddellijk mijn bedoeling, maar nood breekt wet. Tenslotte gaat het maar om een 14-tal km. Bovendien kunnen we daarna doorstappen tot La pointe de l'Arcouest en winnen we een dag. l'Ile de Bréhat kan dan aangedaan worden. Echt de moeite schijnt het! Dus ik ga akkoord. Voor slechts 2,00 EUR komen we aan in Paimpol. De tourist office stuurt ons naar de Carrefour. Daar is een winkel van Orange. Ik leg m'n probleem uit, maar ze kunnen me niet helpen. Bovendien hebben ze geen Nokia's. Al hun GSM's zijn gebonden aan Orange. Dus enkel als ik ook een Orange-SiM-kaart koop kunnen de me een "betaalbare" GSM geven. Ze suggeren wel in de Carrefour zelf te gaan zien. Daar koop ik dus een "ongekoppelde" GSM. Uiteraard de beste die er te vinden is, een Wiko voor 19,90 EUR. En hij werkt want heb met Lut al over en weer gebeld en geSMSt. M'n oude nummer is terug beschikbaar voor telefoon en SMS! Daarna nog 10 km verder gestapt tot La pointe de l' Arcouest. Morgen dus l'Ile de Brehat. Sloppel en tot morgen.