Dag 10 - Reisverslag uit Paimpol, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Paimpol, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

08 Juli 2014 | Frankrijk, Paimpol

Toen ik vanmorgen wakker werd rond de zevenen, was het stevig aan 't regenen. Niet veel zin op op te staan en in de regen terecht te komen. Liever in het tentje dan maar. Maar ja, lang duurt dat natuurlijk niet. Natuurlijke behoefte. Dus er toch uit. In de gemeenschappelijke keuken lekkere baget (de dag tevoren besteld) met Leerdammer en uiteraard koffie. Inmiddels gestopt met regenen en de zon laat zich zien. Van weersverandering gesproken! Zoals voorzien met de boot naar l'Ile de Bréhat. Om 10.00 u vertrek en een kwartuurtje later toegekomen. Met de kaart van het eiland die ik op de camping kreeg zou ik gemakkelijk alle interessante plekjes vinden. Eerst het prachtige strand van Le Guerzido, daarna naar het centrum "Bourg". Tijd voor een koffietje. Douwertje besluit hier te blijven en wat "shopping" te doen. Ik ga verder naar het noorden om 2 lichtbakens te aanschouwen, de phare de Paon en de phare du Rosédo. Verder het eiland aflopen, deze keer aan de westkant. L'Ile de Bréhat is werkelijk mooi. Rose granietrotsen die in de zon nog mooier zijn uiteraard. Veel foto's getrokken, zo veel zelfs dat ik de melding kreeg dat de batterij leeg was. Om 17.00 u de boot teruggenomen en om 17.30 u terug op de camping. Gegeten (adventure food nasi goreng). Achteraf bezien heb ik spijt dat ik al gegeten heb, want er staat nu een mobiele galette- en crêpebakker aan de receptie. Te laat. Douwertje is een kwartuurtje geleden aangekomen. Net op tijd want het begint weer fiks te regenen. 't is 19.30 u. Maar zij kan wel genieten van een galette of een crêpe. Nu echt een stortvloed. En toch zegt men hier in Bretagne dat het gemiddeld maar 1 keer per week regent! Ze zeggen er achteraf wel bij dat die regenbui een week kan duren... . Morgen op tijd vertrekken, want ik zou graag tot in Kermagen gaan. Wel met een "liaison" maar toch nog goed voor een 30 km. Vandaag 10 dagen gestapt en in totaal 237,5 km afgelegd. Ik vrees dat, met nog maar 20 stapdagen voor de boeg, aan dit tempo nog een aantal liaisons zullen nodig zijn. Maar dat zien we wel als 't zo ver is. In ieder geval staat voor mij al vast dat het 2-de deel van de GR34 van Brest naar Saint-Nazaire niet meer voor dit jaar zal zijn! Nu effe gaan rusten in 't tentje om straks de Duitsers te zien verliezen. Tot straks misschien.

  • 09 Juli 2014 - 00:38

    Mark De Boodt :

    das iets anders dan verliezen he

  • 09 Juli 2014 - 11:44

    Bert:

    We hebben je niet meer gehoord na de match, een grote troosttoestand zeker met de plaatselijke Brazilianen :-)? Die moffen...
    Fijne tocht naar Kermagen, dat lijkt me ook een mooie plek.
    Hier regent het sinds gisterenmorgen onophoudelijk.
    hou je, tot één dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 40063

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: