Dag 16 - Reisverslag uit Saint-Efflam, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Saint-Efflam, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

14 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Efflam

Hier zijn we weer! Vandaag een "snipperdagje" genomen. Slechts 18 km op de teller. Maar meer dan genoeg na de dag van gisteren. Ne mens blijft geen 20 jaar, niet? Omdat ik wist dat ik een baaldag ging nemen niet al te vroeg opgestaan. Ondertussen springt mijn klavier zonder vragen op querty. Dus excuseer voor mogelijke fouten. Ik herstel dat straks wel. Vandaag dus van Locquemeau vertrokken rond den tienen. Via Pointe de Sehar (echt de moeite om te zien) tot Beg ar Fom. Prachtige rotskust daar. Gevaarlijk ook vermits er een omleiding gemaakt is voor mensen met hoogtevrees. En het prachtige zicht op de grève de St-Michel. Een ontzettend groot zandstrand. En daar eindelijk de mogelijkheid om iets te drinken. En dan een stuk weg van de kust, eindelijk zou ik zeggen. Natuurlijk een serieuze omtoer om terug aan de kust te belanden. Maar ja 't zijn slechts 18 km. Tentje gezet op de camping municipal van St-Efflam, deelgemeente van Plestin-les-Grèves. Wat me opvalt dat stappers veel beter onthaald worden op gemeentelijke campings. Je krijgt de beste plaatsen, wat wil zeggen naast een pikniktafel of iets dergelijks. Op private campings is dat vaak anders. Een plaatsje van 5 vierkante meter tussen campingcars en caravans is vaak de standplaats. Maar we gaan niet klagen natuurlijk. 't Is toch maar om te slapen en 's morgens te vertrekken. Zonet spraken me 2 Belgen me aan. Ze waren me tegen gekomen in Trebeurden en nu ook op deze camping beland. Ze zijn bezig een GR 34 voor te bereiden voor volgend jaar met een 30-tal mensen. En plots springt het klavier weer op azerty. Toch wel iets gemakkelijker. Nog 2 dagen tot Morlaix en dan kan ik beginnen aan het 3-de GR-boekje, meteen ook het laatste tot Brest. In Morlaix misschien nog eens een hotelleke en een wasserijke? En voor den Bert: ne gelukkige verjaardag. Voor Riske: veel oefengenot voor de dodentocht, want we gaan tot de finish, niet? En voor allen: sloppel en tot morgen.

  • 14 Juli 2014 - 21:46

    Mark De Boodt :

    en da weet ge nu pas!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 40149

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: