Dag 21 - Reisverslag uit Cléder, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Cléder, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

19 Juli 2014 | Frankrijk, Cléder

Dan toch gelukt, het verslag van gisteren (dus 't is nu vandaag zondag den 20-ste). Dus een beetje achteruit, maar ik schrijf het toch zoals ik gisteren genoteerd had. Gisterenavond met de Kjell nog iets gaan eten (op zijn kosten). Hij verkoos een visrestaurant. Dus naar "Restaurant du Port". Ik koos eens voor de Bretoense mossel. Man man man, zo klein, maar zo sappig en smaakvol! Deze keer ging ik voor 'cidre et artichauts'. Ik heb al veel mossels verorberd, maar deze zijn toch het summum! Om 21.30 u was 't dineetje afgerond. Hij vroeg me nog m'n emailadres om mee te delen wanneer z'n boek klaar zou zijn. Ik zei hem wel dat ik geen jota Zweeds ken, dus dat ik wacht op een Engelse of Franse of zelfs een Nederlandse versie. Hij naar z'n hotel, ik naar de camping zo'n 3 km verder. Leuke avondwandeling zeg maar. Kwestie van de zinnen wat te verzetten. Onderweg naar de camping werd het weer alsmaar dreigender. Net zoals de dag tevoren hing er onweer in de lucht, hoewel het gisteren bleef hangen op het 'schiereiland' van Roscoff. Deze keer hing het over dat van Carentec, waar ik gisteren was. Bliksemen en donderen da 't niet schoon was. Ik had wel gehoopt in het centrum van Roscoff een winkel te vinden voor food en drinks, maar helaas, alles gesloten. Terug op de camping was de bar ook al gesloten. Water van de kraan dus. Dat dat kan soms toch wel smaken! Ik had m'n tentje heel strategisch opgesteld naast een pikniktafel, kwestie van 's morgens makkelijk te kunnen inpakken. Wat ik wel over 't hoofd zag was dat dit naast het zwembad en de bar was. De bar was wel gesloten (helaas), maar toch was er nog karaoke! Begrijpe wie kan! Slapen was niet direct aan de orde. Dus dan gebruik maken van de pikniktafel en wat 'peinzen'. Even later kwam er een lesbisch koppeltje, Saby en Emelie, langs en begon een gesprek aan te knopen. Ze hadden me onderweg tegengekomen blijkt. Zij waren wel met de fiets. Ik nodigde ze uit om mee aan de pikniktafel te zitten, maar dat ik enkel water, koffie of soep kon aanbieden. Dat was m'n redding! Ze hadden nog drank in overvloed (?). Tot het begon te regenen (middernacht ongeveer) zijn we blijven boezen. In totaal waren ze beiden 60 jaar, meer wilden ze niet zeggen. Ik schat 28 en 32, maar in schatten van ouderdom ben ik niet zo fel. Ze waren met de fiets vanuit het zuiden (Landes) naar Roscoff gefietst in 1 maand. En dit was het eindpunt. Een vriend kwam hen ophalen. Wat is dat toch met Roscoff? Is dit het einde van de wereld? Eerst Douwertje, dan Kjell en nu dit mooie koppeltje. Hoe zou het trouwens zijn met Douwertje? 'k Zou 't haar vragen, maar 't papiertje met haar GSM vind ik niet meer. Ergens in m'n rugzak wellicht. Vanmorgen vroeg wakker, dus ook vroeg op pad, niet voor afscheid te nemen van de meisjes en een fotootje te schieten. Hopelijk kwam ik een winkel tegen, want iets te eten meehebben is altijd wel gemakkelijk. In Mogueriec vond ik m'n gading. Een epicerie met ernaast een bar! Uiteraard eerst het terras van de bar en dan bevoorrading. Rond 16.00 u aangekomen op de camping van Poullenou, net op tijd, want geen 5 minuten later werden de hemelsluizen opengedraaid. Dus wachten met opstellen! Uiteindelijk, in volle zonneschijn lukte het toch. Hoe snel dat het weer hier toch veranderen! De camping ligt echt op op een 50 m van de zee. Uiteraard bij vloed. Bij eb kan dat wel 500 m zijn, zo een groot verschil hier. Je vertrekt bij hoog water,onderweg trekt het water zich terug en tegen je op het eindpunt komt staat het water weer hoog. Vandaag had ik het geluk een raccourci te kunnen nemen! Over keien-, rotsstrand en door de maquis en uiteindelijk ben je dubbel zo lang onderweg dan via de normale weg. De jobstudente aan de acceuil van de camping, Offélie, wou me afzetten in Cléder, aangezien er geen WIFI was op de camping. Terugbrengen ging niet. En nu zit ik hier in bar Cléderix, laatste café op zoek naar WIFI. Ze zette me af op een plaats met FREE WIFI! Niet dus! Dus dit verslag wordt dus hopelijk morgen doorgestuurd. Tot morgen dus. Ik ga me nog een Orvalleke bestellen en daarna terug naar de camping een 5 km verder. Hopelijk met autostop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 40099

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: