Dag 6 - Reisverslag uit Carnac, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Carnac, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

30 Juli 2015 | Frankrijk, Carnac

Vandaag zou het een kalm dagje worden. Dat was toch de bedoeling. De gekozen camping was 'Les Dolmen' in Carnac. Na 2 uren rijden was ik al ter plaatse! Tentje plaatsen en dan een stukje terug rijden, zonder bagage, om het 'Presqu'île de Quiberon' aan te doen. Het weer was prachtig, misschien wel wat veel wind, maar voor de rest volop zon. Van in Plouharnel linksaf naar het schiereiland. Er ligt een fietspad 'long distance' tot Quiberon stad. Fietst wel heel bijzonder gemakkelijk! Spijtig genoeg is er heel weinig te zien langs dit fietspad. Na een koffietje in 't stad dan maar de kustweg 'Cote Sauvage' genomen. Wel een pak mooier natuurlijk. Om 18.45 u kwam ik toe op Plage du Men-Du dicht tegen de camping. Ik dacht eerst te gaan douchen en dan iets te eten, maar het enige restaurant sluit om 20.00 u. Dan maar direct een portie Bretoense mosselen met room en Roquefort binnengespeeld. Na de koffie naar de camping en onder de douche. Niettegenstaande de prijs van 31,55 EUR is er geen WIFI op de camping. Schrijven dan maar en later ingeven. Ene Isolde komt me gezelschap houden. Haren bebber staat geen seconde stil. 'D'ou viens-tu?, 'avez-vous des enfants?', ou dors-tu?', ... . Zo nieuwsgierig voor een meid van 4. Even later staat haar broertje van 2, Jonathan er ook bij. Ze hebben nog een zus van 7, Laure maar die is er niet bij. Even later komt de mama, Marie-Ange, de kinderen halen om in bed te steken. Ze nodigt me uit om op het terras van hun chalet iets te komen drinken, wat ik met veel plezier aanvaard. Ze is sinds vorig jaar weduwe. Haar man is met de moto verongelukt. Na een nachtzoen van de kinderen trek ik naar m'n tentje voor een welverdiende nachtrust. Vandaag 99,83 km gereden. In totaal al een goeie 480 km in de benen. Nog 4 fietsdagen te gaan tot Saint-Nazaire. Tot morgen