Dag 4 - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

02 Juni 2017 | Frankrijk, La Rochelle

Vanmorgen al om 6 uur uit m'n keef. Vroeg beginnen fietsen is de boodschap bij deze temperaturen. Kattewasje, iets tussen de kiezen en afbreken en inpakken. Om 7.40 u zat ik op de fiets. Zalig is het te fietsen in iets koelere omstandigheden. De 1-ste 10 km waren vrij heuvelachtig. Meteen al goed opgewarmd. Om 9.45 u had ik er al 30 afgehaspeld. Tijd voor een 1-ste koffie. 't Werden er uiteindelijk 2. En dan maar verder. En 't ging goed. 83 km om 14 uur. Hog tijd om een stop in te lassen. En wat kan beter zijn dan een schaduwterrasje en een demi rosé? Ik denk dat ik er effe ingedommeld ben. La Rochelle was het doel voor vandaag. Verder voor het laatste stuk dan maar. En of de zon serieus haar best deed! Om 16.45 u aangekomen op de camping municipal na 95 km fietswerk. Wat het totaal brengt op 331 km of een gemiddelde van bijna 83 km per dag. Beter dan verwacht! Morgen geraak ik normaal gezien over de helft. Al begint m'n gat wel ambetant te doen. Zondag een rustdagje inbouwen zal wel welkom zijn of toch wat minder kilometers rijden. En nu op een terraske m'n verslag aan 't maken met vóór mij een frisse Floreffe tripel. 't Zou niet tof zijn zekers? En straks iets eten, want da's van vanmorgen 7 u geleden! Smakelijk en tot morgen.

• 02 Juni 2017 - 21:18

Leo Langhendries:

Dag Marc,
    Heb vandaag de eerste 4 dagen van je fietstocht in één keer gelezen. Ik kan alleen maar bewondering opbrengen voor de conditie die je hebt. Vele jaren geleden zijn we ook eens op reis geweest naar La Rochelle (met de auto natuurlijk!). Ik herinner mij dat het een haven was met heel wat mooie plezierboten.
    Naar ik vernomen heb is er nu een brug gebouw tussen La Rochelle en l'Ile de Ré. Vroeger bestond die brug niet. Op dit eiland is (was ?) de strengst bewaakte gevangenis van Frankrijk.
    Daarmee heb je toch een beetje cultuur ...
    Nog vele leuke fietsdagen gewenst en vergeet vooral niet te drinken. In de loop van de dag Evian en 's avonds mag dat één of meerdere Leffes, Choufkes of Duvels zijn.
    Beste groeten.
    Leo van de Zinnefolee