Dag 17 - Reisverslag uit Cuerres, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Cuerres, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

24 Augustus 2019 | Spanje, Cuerres

Het nadeel van gemeenschappelijke slaapkamers is dat er wel altijd een vroege vogel bij is die voor dag en dauw wil vertrekken. Ook in deze prachtige albergue was dat niet anders. Om 6.00 u was hij al aan het inpakken. In alle stilte. Zo dacht hij toch! Maar ik heb niet veel nodig om wakker te worden, zelfs na «'t schaap is de preut af» van gisteren. Uiteindelijk ben ik als 2-de opgestaan iets voor de zevenen. Gisterenavond, bij het drinken van een glaasje wijn vóór het slapengaan, kwam ene Patrice bij mij zitten. Ik had ze één van de vorige dagen al eens tegen het lijf gelopen. De 59-jarige Amerikaanse had 2 jaar geleden de Camino Frances gelopen. Volgens haar is de Camino del Norte zeker dubbel zo zwaar. Ik kon dat wel niet bevestigen, maar dat het enorm zwaar is heb ik al goed aan lijf en leden gevoeld! Volgens de gastvrouw in de albergue van Llanes was er geen albergue meer in Ribadesella. Ze was zo vriendelijk voor mij een reservatie te doen in die van Cuerres. Wat vriendelijk toch! Wellicht was het uit compassie! Dus iets vóór 8.00 u op pad voor dag 17. Eerst afzakken naar hzt centrum van Llanes en dan het kustpad opzoeken. Dit kustpad loopt langs Poo de Llanes langs een prachtig strand en verder langs een mogelijk nog mooier strand. Dat van Celorio. Daarna weer wat klimwerk tot Niembro om dan via de ruïnes van een oud klooster Naves te bereiken. En dan was het weer ongeveer een spoorlijntje volgen tot de eindbestemming van vandaag. Een kort etappeke van 21,4 km. Maar dat mag ook wel eens! 'k Zit hier wel echt in het hol van Pluto. Maar wel met een restaurantje. Voor de rest niks. Ik heb net pikante mosselen met brood binnengespeeld, al moet ik zeggen dat ze in Spanje geen mosselen kunnen klaarmaken. En nu naar mijn 100% ecologische albergue want die opent binnen een half uurtje. 't Is nu 17.00 u. Ik heb ondertussen een goedkoop hotelleke in Colunga kunnen vastleggen. Dus alweer een zorgeloze stapdag morgen. Ik schat een 25 km. De juiste afstand hoor je morgen wel. Tot dan.

  • 25 Augustus 2019 - 15:14

    Magda:

    Amai Mark! Hoedje af voor je prestaties. Wij zijn in de Franse Pyreneeën. Momenteel in Vernet les Bains en hebben al wat wandelingen achter de rug. Maar kan helemaal niet tippen aan jouw prestaties. Hou de moed erin !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cuerres

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

(Hopelijk) Laatste stuk tot Compostella

Recente Reisverslagen:

07 September 2019

Dag 31

06 September 2019

Dag 30

05 September 2019

Dag 29

04 September 2019

Dag 28

03 September 2019

Dag 27
Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 40078

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: