Dag 8 - Reisverslag uit Billiers, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Billiers, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

01 Augustus 2015 | Frankrijk, Billiers

Vandaag wordt onze Sil 29! Straks niet vergeten te bellen! BBQ, maar ik zal er spijtig genoeg niet bij kunnen zijn. Na de afbraakwerken was m'n 1-ste werk naar de fietsenmaker gaan. Er zat een flinke deuk in m'n achterwiel, zo erg dat ik het kon voelen in het stuur! Een goede mechanieker: alle 'nevengeluidjes van spatbord, remmen, ... waren verdwenen. Om 12.00 u stipt vertrokken voor de 8-ste dag. Terug de kust volgen tot in Billiers. Volgens de GPS goed voor een 40 km. In werkelijkheid toch 53,67 km gedaan. In Billiers-dorp, waar ik al om 15.50 u was, ging ik een lekkere Affligem drinken in 't enige café wat nog overbleef. Komt ene Bertrand, zeg maar de plaatselijke dorpsgek, bij mij zitten. Hij vertelde me in geuren en kleuren de plaatselijke situatie en wees me de weg naar de camping en naar een goed restaurantje aan de kust op een km of 3 van de camping. Voor z'n bewezen diensten betaalde ik hem een pint, wat hij volgaarne aanvaarde. En zoals een Bretoen het past betaalde hij er ene terug. Geen probleem, tijd genoeg en nog ne km of 3 tot de camping. ' t Is maar om te zeggen dat het tegen de 5-en dat ik m'n tentje aan het opstellen was. Na een deugddoende douche te voet naar dat restaurantje. Inderdaad heel leuk met zicht op zee. Ik nam de dagschotel: vissoep,(de lekkerste die ik ooit gegeten heb), filet van lotte met aardappelpuree en witte wijnsaus en als toetje een Far de Bretagne. Uiteraard met een half litertje rosé. Om af te ronden met een koffietje en een Fine de Bretagne. Ik was nog niet goed begonnen aan m'n soep of een koppel uit Eikevliet (hoe klein kan de wereld zijn?) sprak me aan. Je vraagt je soms af hoe mensen contact zoeken. M'n frank viel pas toen Marina, zo was haar naam (hij noemt Bert), m'n T-shirt van de dodentocht gezien had. Ze zitten beiden in de organisatie van den dodentocht en zullen vermoedelijk op de controlepost in Branst bij Zates staan. Ik heb hen beloofd een pint te betalen als ik ze daar tegenkom. Na de koffie iets of wat wankelend via de GR 34 terug naar de camping. Tandjes poetsen, smoelmachien in en lekker dutten. Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Billiers

GR 34 - 2-de deel

Van Brest naar Saint-Nazaire

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2015

Dag 11

03 Augustus 2015

Dag 10

02 Augustus 2015

Dag 9

01 Augustus 2015

Dag 8

01 Augustus 2015

Dag 7
Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 40083

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: