Dag 8 - Reisverslag uit Billiers, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Billiers, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

01 Augustus 2015 | Frankrijk, Billiers

Vandaag wordt onze Sil 29! Straks niet vergeten te bellen! BBQ, maar ik zal er spijtig genoeg niet bij kunnen zijn. Na de afbraakwerken was m'n 1-ste werk naar de fietsenmaker gaan. Er zat een flinke deuk in m'n achterwiel, zo erg dat ik het kon voelen in het stuur! Een goede mechanieker: alle 'nevengeluidjes van spatbord, remmen, ... waren verdwenen. Om 12.00 u stipt vertrokken voor de 8-ste dag. Terug de kust volgen tot in Billiers. Volgens de GPS goed voor een 40 km. In werkelijkheid toch 53,67 km gedaan. In Billiers-dorp, waar ik al om 15.50 u was, ging ik een lekkere Affligem drinken in 't enige café wat nog overbleef. Komt ene Bertrand, zeg maar de plaatselijke dorpsgek, bij mij zitten. Hij vertelde me in geuren en kleuren de plaatselijke situatie en wees me de weg naar de camping en naar een goed restaurantje aan de kust op een km of 3 van de camping. Voor z'n bewezen diensten betaalde ik hem een pint, wat hij volgaarne aanvaarde. En zoals een Bretoen het past betaalde hij er ene terug. Geen probleem, tijd genoeg en nog ne km of 3 tot de camping. ' t Is maar om te zeggen dat het tegen de 5-en dat ik m'n tentje aan het opstellen was. Na een deugddoende douche te voet naar dat restaurantje. Inderdaad heel leuk met zicht op zee. Ik nam de dagschotel: vissoep,(de lekkerste die ik ooit gegeten heb), filet van lotte met aardappelpuree en witte wijnsaus en als toetje een Far de Bretagne. Uiteraard met een half litertje rosé. Om af te ronden met een koffietje en een Fine de Bretagne. Ik was nog niet goed begonnen aan m'n soep of een koppel uit Eikevliet (hoe klein kan de wereld zijn?) sprak me aan. Je vraagt je soms af hoe mensen contact zoeken. M'n frank viel pas toen Marina, zo was haar naam (hij noemt Bert), m'n T-shirt van de dodentocht gezien had. Ze zitten beiden in de organisatie van den dodentocht en zullen vermoedelijk op de controlepost in Branst bij Zates staan. Ik heb hen beloofd een pint te betalen als ik ze daar tegenkom. Na de koffie iets of wat wankelend via de GR 34 terug naar de camping. Tandjes poetsen, smoelmachien in en lekker dutten. Tot morgen.