Dag 10 - Reisverslag uit Moliets-et-Maa, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Moliets-et-Maa, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

08 Juni 2017 | Frankrijk, Moliets-et-Maa

'T Was niet de bedoeling vroeg op te staan wanr de receptie van de camping was gisteren dicht en ik moest me nog registreren en uiteraard betalen. De receptie ging pas open om 9.00 u. Dus effe naar 't toilet en terug de tent in. En ik kon de slaap weer vatten! Zelfs tot 8.15 u. In sneltempo de dagelijkse geplogenheden en om iets na de negenen zat ik op de fiets. En 't was al bijzonder warm. En 'k moet eerlijk toegeven, hoewel aardrijkskunde m'n lievelingsvak was, dat ik "Les Landes" kende en wist dat het daar wel eens warm kon zijn, maar dit? Dat wist ik niet! Om 11 u al 30 ° in de schaduw. Rond den enen was 't vat af. Tijd voor een siesta. Ik zit toch redelijk dicht bij Spanje, niet? Terrasje in de scaduw en een demi rosé. Om 3 uur terug weg. Ik had ondertussen ruim de tijd gehad om de verdere route te bekijken. Als ik tot Moliets-Plage zou kunnen geraken, kan ik morgen de fietstocht afronden. Een dagje vroeger dan voorzien, maar wie trekt zich daar iets van aan? Na nog een lange pauze, 't was echt overdreven van temperatuur, rond den 8-en op de camping toegekomen. Vlug tentje rechtzetten, want 't begon redelijk te donderen en bliksemen. Nog nooit was alles zo vlug klaar. En daarna douchen. En daar regende het flink! Buiten bleef het bij een paar druppels. En nu zit ik op m'n gemak te eten in een biorestaurant. Lekker. Dus morgen hopelijk nog 1 dagje fietsen en dan wat nagenieten, want zondag is er de helse terugtocht per trein en uiteraard met de fiets. Van Hendaye naar Paris Montparnasse. Van daar met de fiets naar Paris Nord. Dan naar Arras met de trein om daar over te stappen op de trein naar Lille Flandres. En dan moet ik nog zien, want wegens weken aan het spoor zijn er geen treinen naar België. Dus wellicht een trein tot Bailleul en vandaar naar Heuvelland. Overnachten bij Annelies en Koen en dan zien we wel. En nu sloppel en tot morgen.