Dag 10 - Reisverslag uit Moliets-et-Maa, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Moliets-et-Maa, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

08 Juni 2017 | Frankrijk, Moliets-et-Maa

'T Was niet de bedoeling vroeg op te staan wanr de receptie van de camping was gisteren dicht en ik moest me nog registreren en uiteraard betalen. De receptie ging pas open om 9.00 u. Dus effe naar 't toilet en terug de tent in. En ik kon de slaap weer vatten! Zelfs tot 8.15 u. In sneltempo de dagelijkse geplogenheden en om iets na de negenen zat ik op de fiets. En 't was al bijzonder warm. En 'k moet eerlijk toegeven, hoewel aardrijkskunde m'n lievelingsvak was, dat ik "Les Landes" kende en wist dat het daar wel eens warm kon zijn, maar dit? Dat wist ik niet! Om 11 u al 30 ° in de schaduw. Rond den enen was 't vat af. Tijd voor een siesta. Ik zit toch redelijk dicht bij Spanje, niet? Terrasje in de scaduw en een demi rosé. Om 3 uur terug weg. Ik had ondertussen ruim de tijd gehad om de verdere route te bekijken. Als ik tot Moliets-Plage zou kunnen geraken, kan ik morgen de fietstocht afronden. Een dagje vroeger dan voorzien, maar wie trekt zich daar iets van aan? Na nog een lange pauze, 't was echt overdreven van temperatuur, rond den 8-en op de camping toegekomen. Vlug tentje rechtzetten, want 't begon redelijk te donderen en bliksemen. Nog nooit was alles zo vlug klaar. En daarna douchen. En daar regende het flink! Buiten bleef het bij een paar druppels. En nu zit ik op m'n gemak te eten in een biorestaurant. Lekker. Dus morgen hopelijk nog 1 dagje fietsen en dan wat nagenieten, want zondag is er de helse terugtocht per trein en uiteraard met de fiets. Van Hendaye naar Paris Montparnasse. Van daar met de fiets naar Paris Nord. Dan naar Arras met de trein om daar over te stappen op de trein naar Lille Flandres. En dan moet ik nog zien, want wegens weken aan het spoor zijn er geen treinen naar België. Dus wellicht een trein tot Bailleul en vandaar naar Heuvelland. Overnachten bij Annelies en Koen en dan zien we wel. En nu sloppel en tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Moliets-et-Maa

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

Met de fiets over zo'n 800 km

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2017

Nabeschouwing 1

11 Juni 2017

Terugreis

10 Juni 2017

The day after

10 Juni 2017

The day after

09 Juni 2017

Dag 11
Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 40092

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: