The day after - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

10 Juni 2017 | Frankrijk, Hendaye

De 1-ste nabeschouwingen zullen voor morgen op de trein zijn. Tijd zat, want eerst om 9.24 u met de TGV naar Paris Montparnasse, daarna met de fiets tot Paris Nord, dan met de TGV naar Arras, daar overstappen op de TER naar Lille Flandres, om daar dan over te stappen op de trein naar Bailleul. En dan nog met de fiets tot op de Rodenberg om daar te overnachten in een caravanneke bij Koen en Annelies. In 1 trok naar Londerzeel gaat niet wegens weken op het spoor tussen Lille en Mouscron.. Vanmorgen na het ontbijt, niks speciaals, ging ik met de Euskotren ( een soort metro) naar Donostria, ofte San Sebastian. Effe rondkijken wat volgend jaar op het startprogramma staat: te voet van Hendaye naar Santiago. En mooi stadje, maar zaterdag zijnde, overvol met toeristen. Op het strand lagen een paar 100, wellicht 1000 mensen re bakken. Ontzettend veel prachtige gebouwen zijn er te bewonderen. Rond den 3-en terug met de "metro" naar Hendaye. Ik ging voor alle zekerheid al afrekenen in het hotel om mij morgen enkel maar te moeten concentreren op de terugreis. Bij een roseetje nog wat nagenietend op hun terras hoor ik naast mij dezelfde taal die ik spreek. Een koppel uit Kortrijk beginnen morgen aan een stuk GR weet ik veel in de Pyreneeën. Ze verblijven in hetzelfde hotel. Toch een uurtje hebben we tesamen de wereldproblemen proberen op te lossen. En ik kwam ook te weten dat de burgemeester van Brussel buitengesmeten is. Wat is dat toch met die socialisten? Aan de kassa staan ze toch altijd als eersten aan te schuiven, niet? En dan etenstijd. Ik rondde de volledige baai van Hendaye tot op "le plage" om iets te eten. Daar zou het beste visrestaurant van de regio zijn volgens Google, 't Was wel een dikke 3 km stappen, maar 't was de moeite waard! En dan natuurlijk te voet terug en nu bezig met dit verslagje en dan dodo. Tot morgen vanuit 't Heuvellend?