Dag 3 - Reisverslag uit Oria, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Oria, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

10 Augustus 2019 | Spanje, Oria

Al snikheet bij de start om 9 uur: 29 graden Celsius. De rugzak is mijn lichaam nog niet gewoon, of is het omgekeerd? 't Is zwoegen zelle! Wat een korte etappe zou worden mondde uit in 29,3 km stappen. Aan 't eind van het mooie strand van Donostia (San Sebastian) miste ik blijkbaar een aanwijzing. Ik bleef dus de kust volgen tot het punt van terugkeren: rotsen met een beukende oceaan ertegen aan. Terug dus! Ik dacht met de elevator wat afstand te winnen, maar spijtig: niet zo. Het loonde wel de moeite dit "bergtreintje" te nemen, maar toch ... . Uiteindelijk de Camino del Norte teruggevonden en verder tot Orio. De Albergue Pelegrino was volzet. Ook dat nog! De dame van de herberg vertelde me dat er wat verder in het dorp een dame, Karmella, woont die in geval van nood, en uiteraard tegen betaling, haar slaapkamer afstaat en zelf in de sofa slaapt: voor mij direct okee. Eindelijk een douchke en een (hopelijk) lekker bed in een frisse kamer. Karmella heeft dezelfde ouderdom als ik en werkt voor toerisme Baskenland. Ze praat vlot Frans, wat converseren natuurlijk een stuk makkelijker maakt. En voor nu: sloppel!

Proficiat aan iedereen die de DOTO uitstapten! Zonder mij gaat dit ook wel!