Dag 8 - Reisverslag uit Binic, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Binic, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

06 Juli 2014 | Frankrijk, Binic

Dag 8 zit er op! Behouden toegekomen op camping "Le Panoramic" in Binic. Zeer mooie camping, vriendelijke mensen en zeer gemoedelijke sfeer (toch in 't begin). Tentje gezet, douchke genomen en "gekookt". Uiensoep in minisoepversie en pasta bolognese in Adventure Food versie. Daarna een wijntje gaan drinken in de bar van de camping. Best gezellig, tot er een bende keeskoppen binnenkwam die de wereldtitel van oranje al kwamen vieren. Akkoord ze hebben gisteren gewonnen, verdiend laat ons maar toegeven. Maar wereldkampioen is nog niet voor morgen. Wat mij betreft iets te veel kezengehalte, dus dan maar het stadje voor wat sighseeing. Veel volk op de straat. Inmiddels is de zon ook volop beginnen schijnen. Er is zelfs nog een rommelmarkt bezig. Groter dan de Luizenmarkt in Brussel. Zit op terras van café Le Surcouf m'n verslagje te schrijven. De eigenlijke tocht had niet zo enorm veel om het lijf. "Business as usual" zou ik durven zeggen. Het laatste deel, met zicht op het prachtige zandstrand van Binic was adembenemend. Effe pauze nu, want iets speciaal gebeurd. Tot straks. Terug op de camping en al een boke gegeten. Wie kwam daarstraks bij mij op het terras zitten? Juist! Douwertje! Wat kan de wereld soms toch klein zijn! Ze was ook aangekomen in Binic, maar zat op de camping municipal. Zij was op de GR 34 doorgestapt tot in het centrum van Binic en daar hadden ze haar naar de camping municipal doorverwezen. Ik heb m'n GPS gevolgd en naar mijn camping gestapt. Ik vertelde haar van m'n "marteltocht" van de voorbije dagen. Voor haar was de diagnose rap gesteld: een stevige zonneslag! Op m'n grappig bedoelde vraag of een gynaecologe daar wel deskundigheid over heeft, was haar antwoord gauw klaar:" of er nu een koppel loezen of een piemel aan hangt, de basis is dezelfde! Nog een gemeenschappelijk glaasje en ieder naar z'n slaapplaats. Ik heb de intentie om tot Brehec te stappen. Zij wist het nog niet. Waarschijnlijk wat te ver voor haar. Maar ze zal haar best doen. In ieder geval zal ze vroeg op de baan zijn, zodat ik ze hoogstwaarschijnlijk wel zal inhalen. Met 2 is toch wel leuker stappen, vond zij. En wat de inmiddels beruchte GSM betreft: ik heb nog wat opzoekwerk gedaan. Via deze link moet er waarschijnlijk een oplossing voorhanden zijn: www.nokia.com/nl-nl/support/product/5230/userguidance/?action=singleTopic=GUID-76AC9DDO-0596-4073-BF10-CEC3B2043E94
Of anders moet de info toch in de gevonden verpakking zitten (Lut)? Waar zitten al die computerdeskundigen nu? Tot morgen.

• 06 Juli 2014 - 17:46

Bert:

Goed om te lezen dat het je terug goed gaat. Houden zo!

• 06 Juli 2014 - 18:28

Mark De Boodt :

alles goed en wel, maar wanneer ga je de gsm terug in orde brengen?

• 06 Juli 2014 - 18:29

Leo Langhendries:

Dag Mark,
    Tussen de voetbal door (nu gevolgd door tennisfinale in Wimbledon en de Ronde van Frankrijk) dit bericht om je nog veel moed (voor zover dat nodig is) te wensen. Vrienden van ons die al voor het tweede jaar op rij een albergo (met 70 bedden) zijn gaan open houden zijn pas terug. Ze waren heel moe van al het werk dat ze gedaan hebben. Tientallen nationaliteiten zijn daar op de camino naar Compostella.
    Ben vorige vrijdag naar de "proefvoorstelling" geweest van Emballage Kado met het programma "zeet ee den ourlog". Het was HEEL prachtig. Je krijgt nog wel de kans om het zelf te zien en te horen op zondag 21 september in Brussel. Echt een aanrader. Heb zo juist een mail gestuurd naar Mars om hem te feliciteren. Vrijdag a.s. ga ik met een paar mensen van de Zinnefolee flyers van ons koor uitdelen in Brussel op de 11-juli-viering. Het koor krijgt daarvoor een vergoeding zodat onze kassierster heel blij zal zijn. Je maakt mij wel heel nieuwsgierig met de laatste zin van je verslag van vandaag ...
    Ik wens je verder nog het allerbeste.
    Leo