Dag 29 - Reisverslag uit Le Conquet, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 29 - Reisverslag uit Le Conquet, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 29

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

27 Juli 2014 | Frankrijk, Le Conquet

Vannacht slecht geslapen. Woelen en draaien, en als je dan eindelijk de slaap gevat hebt, wordt je opgeschrikt door het minste geluid. Zo was er gisteren in 't stad een muziekconcert met aansluitend een vuurwerk. Spijtig hing een dichte mist en kon je niets zien. Lawaai dat wel en met echo langs alle kanten. Om 8.10 u vertrok ik voor m'n "averechte wandeling". Aan de inham gekomen (camping ligt ten noorden hiervan) ontdekte ik dat er een passerelle was over 't water. Hier dus wel! De andere kant is Le Conquet stad. Met in m'n achterhoofd de Duracellekes en nood aan mondvoorraad stak ik de Passerelle de Croae over. Deze overgang werd door 'den Duits' tijdens de oorlog aangelegd in hout. In 1950 werd een betonnen versie gemaakt met een ophaalbruggetje in 't midden voor de vissersboten. Maar 't beste is er ook al af. Dus wat aankopen gedaan in de plaatselijk Supermarché. Ik had mezelf getracteerd op een goed flesje rode wijn. 't Is immers m'n laatste 'tentavond'. Morgen nog 1 keer afbreken (liefst in droge toestand) en dan op een normale matras in 't hotel en de dag erna in m'n eigen beddeke. Ik kijk er al naar uit! Maar nu zat ik met m'n aankopen. Zonder rugzak, maar wel met een goed geladen handzakje. No way! Dus terug naar de camping om het onnodige af te leggen. En wat blijkt daar? Vergeten Duracellekes te kopen! Was nen ezel, nee ne steenezel! Ondertussen is dit euvel opgelost. Op de camping hebben ze me gedepanneerd. Ik besloot ook het'presqu'ile de Kermovan' aan te doen. Mooi schijnt. Spijtig kwam er juist op dat moment een 'zeemist' opzetten. Geen meter ver zag je. Opletten geblazen, zeker op sandalen. Op de Plage des Blancs Sablons, 1 van de prachtigste stranden die ik tegengekomen ben -en dat zijn er heel wat- trok de mist plots op om plaats te maken voor de felle zon. I hate the sun! Gelukkig was 't vandaag zonder rugzak. Redelijk zwaar parcours met veel bergop en -af en vaak rotswerk en zandwegen. En dan een aantal niet te tellen zandstranden en -strandjes. Om 12.50 u was ik in Porspaul, de plaats waar ik gisteren stopte. Tien minuten te laat voor de bus. Dus 50 minuten wachten op de volgende. Tijd genoeg dus voor een piknik en een kort dutje. Om 14.40 u wordt ik wakker geklaksoneerd door de chauffeur van de bus van 14.40 u. Of ik wou meerijden? Natuurlijk! Waarom kon de chauffeur van de vorige bus dat niet doen? Iets voor den 3-en op de camping. Verslagje maken (wat ik nu aan 't doen ben), dan douchke en 't stad in voor wat sightseeing. 't Schijnt mooi te zijn. En m'n fotoapparaat is volledig opgeladen. Tot zover. Misschien vanavond nog een kleine aanvulling? En hier dan de aanvulling. Net terug van de sightseeing. Het haventje is mooi, maar het stadje zelf stelt niet echt veel voor. De foto's zullen dat wel illustreren. Ik heb wel voor Lotte een kadootje gevonden. En, in voorbereiding op Dranouter, een Choufke gedronken in 'Le Narval'. Morgen hopelijk geen te vochtig weer, kwestie van m'n tentje droog te kunnen opplooien. Anders zal m'n hotelkamer als droger moeten dienen. Ik zou toch graag om 9.00 u vertrekken om tegen ten laatste16.00 u in Brest te zijn. Hotelleke opzoeken, opfrissen, wat sightseeing doen, iets eten, ... . Want 's anderendaags zal daar niet veel meer van in huis komen. Rond den elven de trein op naar Parijs en dan Brussel, Mechelen en Londerzeel. Dus tijdig de nest in! Slaap zacht en tot morgen voor 't verslag van de laatste stapdag. De nabeschouwingen zijn voor op de trein, tenminste als er WiFI is op de TGV. Op de thalys alleszins wel. Anders is 't voor later in Londerzeel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 40179

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: