Dag 18 - Reisverslag uit Morlaix, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Morlaix, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

16 Juli 2014 | Frankrijk, Morlaix

Dus gisterenavond dan toch nog een frietje gaan steken. Met een Ardense brochette, pickels van La William en een Juppeke. De friturist was nen echten "blazer". Al wat hij verkocht of maakte was het beste. 100 maal beter en meer dan bij Mac Do. Dat heb ik hem 10-tallen keren horen zeggen. Ik zat namelijk op het terras van de camping m'n dagverslag te maken op zo'n 10 m van z'n friterie belge. Als Belg kon ik toch niet anders dan een landgenoot te steunen en iets te bestellen. Ik deed m'n bestelling in het Nederlands. Zijn antwoord was: "mes excuses, mais je ne parle que quelques mots en Néerlandais, je viens de Mons", waarop ik antwoordde: "je viens de Londerzeel en Flandre et je parle le Francais". Algemene hilariteit aan z'n friterie! Hij zong meteen toch een octaafje lager. De pickels waren goed, de Jup lekker fris en best te genieten voor een niet-pilsdrinker, de Ardense brochette met rund en spek overheerlijk, maar de frieten trokken op niks. Toen hij mij achteraf op het terras aansprak en ik hem dat vertelde, kwam dat door de kwaliteit van de Franse patatten. Volgens mij was de oorzaak bij hem te zoeken. De frieten waren nog niet gaar vanbinnen. Geef mij maar de frieten van Yvonne! Vanmorgen in volle zonneschijn opgestaan. Leuk om in die omstandigheden je huishouden op te breken. Alles lekker droog. Al vlug tijdens het stappen verdween de zon achter de wolken, maar 't bleef droog. Echt aangenaam stapweer. In Terenez een verjaardagskaartje gekocht en verzonden voor ons Lotte die nu vrijdag 6 wordt. Al een hele meid, niet? Het 1-ste studiejaar staat om de hoek te wachten! Haar feestje zal ik, gezien de omstandigheden, moeten missen. Maar Lotte, ik zal de hele dag aan jou denken en in augustus maken we dat dubbel en dik goed. Beloofd! Via de toeristische dienst van Morlaix een hotelleke vastgelegd, hotel du port, hoe kan het ook anders in de haven. Om 14.30 u stipt toegekomen in Morlaix, hotelleke opgezocht, gedoucht en 't stad ingetrokken. En geloof het of niet, toen ik een kapsalon tegenkwam ben ik binnengestapt, en met het oog op onze Sil zijnen trouw op 2 augustus m'n haar laten knippen en m'n baard laten trimmen! Ik probeer straks een maar foto's door te sturen voor en na. In de vlucht een Italiaan gedaan en veel mooie foto's genomen in het prachtige Morlaix. En voor de volgende 2 dagen heb ik een stapmaat. 't Is ne Zweed, de Kjell, hoewel je het schrijft met een a met puntjes op maar dat vind ik niet op dees spel. Hij zat ook te eten bij den Italiaan en via de opdienster zijn wij met mekaar in contact gekomen. Hij stapt tot Roscoff. In 2 dagen ziet hij dat ook wel zitten. 't Is ongeveer 45 km. Ik heb ondertussen wat huiswerk gemaakt en het bilan van 18 dagen stappen en bij het begin van de 3-de en laatste GR-boek opgemaakt. De teller staat vandaag op 452,5 km. Met nog ongeveer 300 km tot Brest en nog 12 stapdagen te goed, lijkt het haalbaar. Met een gemiddelde van 25 km per dag komen we er wel. En nu de poging met de foto's. Sloppel en tot morgen.

  • 16 Juli 2014 - 21:14

    Bert:

    Allé dat zal gesmaakt hebben. En voor de rest dag 18: geen nieuws?! Kan toch niet.

  • 17 Juli 2014 - 10:25

    Wiet:

    Ik zal Lotte zeker 3 kussen geven van jou. Lotte en Elias kijken in ieder geval al uit naar de thuiskomst en verhalen van hun opa-peter.

    De regendagen buiten beschouwing gelaten, stel je het daar precies zo slecht nog niet.
    Ik zou zeggen nog veel stapplezier en tot binnenkort.

  • 17 Juli 2014 - 21:07

    Marleen:

    jaja, een hele metamorfose ondergaan zo te zien... :)
    en voor de rest: je doet dat goed zenne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 40181

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: