Dag 1 - Reisverslag uit Logonna-Daoulas, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Logonna-Daoulas, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

26 Juli 2015 | Frankrijk, Logonna-Daoulas

Vanmorgen om 6.00 u uit de veren voor D-Day. Na een doucheke (profiteren nu het nog kan ...) en een croissantje met koffie, de fiets op de auto van Wiet plaatsen en de bagage inladen richting Caen voor de trein. Om 7.40 u vertrokken we. Ruim op tijd aan 't station. Zoals altijd bij de SNCF worden de perronnummers pas ongeveer een kwartuurtje voor het vertrek aangegeven. In de vertrekhall zag ik 13 fietsers staan. En toevallig moesten ze allemaal naar Rennes bleek achteraf. Via de trappen naar perron 3 gaan bleek geen optie (geen fietsgoten). Met de lift dan maar. Een lift voor 4 personen, dus veel te klein voor een geladen fiets. Rechtopstaand dan maar. Op de trein net plaats genoeg voor alle fietsen. Al stonder er wel een aantal in de gangen. Overstappen in Rennes op de trein naar Brest. Zelfde scenario natuurlijk. Om 15.01 u stipt in Brest aangekomen. En dan de grote fietstestmet bagege. Onmiddellijk bergop natuurlijk! En dat zou de rest van de rit niet anders zijn! Natuurlijk ging het af en toe eens bergaf. Echt vlakke wegen zijn blijkbaar niet "in" in Bretagne. Na 49,53 km kwam ik rond 19.00 u in Lagonna-Daoulas op de camping Gouelet Ker aan. Kompleet leeg! Tentje opzetten (toch opnieuw de juiste en beste manier uitzoeken) en daarna een doucheke. In de "achtertuin" van de camping is momenteel een festivalleke bezig. "AFRIK'O'BENDY" is de naam. Afikaanse muziek en Afrikaanse toestanden. Gezellig dus. Aangezien ik nog niets gegeten heb, ben ik maar afgezakt naar dat festivalleke. African Food! Lekker natuurlijk en m'n darmen kunnen wel wat verdragen... . Ik schrijf dit verslagje nu op het festival (geen WIFI op de camping) terwijl het genieten is van de muziek. Straks een "sennifaijita" of misschien 2, een paar glaasjes wijn en dan de nest in. Morgen hoor je wel hoe het hier afgelopen is. Tot morgen.