Dag 11 - Reisverslag uit Londerzeel, België van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Londerzeel, België van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

04 Augustus 2015 | België, Londerzeel

Om 7.00 u uit de veren! Alles inpakken en naar het ontbijtbuffet in Britt Hotel in Saint-Nazaire. Om 9.24 u vertrekt de TGV naar Lille Europe. Wat een gesleur met de geladen fiets. Voorzichtig langs de trappen naar beneden op perron C. Ruim plaats genoeg in de trein om de fiets te plaatsen. Ik was de enige fietser. In Nantes stapte er een 2-de fietser (of liever fietsster) op. Een Hollandse vrouw vroeg in haar beste Frans of ze haar fiets tegen de mijne mocht plaatsen. De treinbegeleider legde ons uit dat er hechtingsbanden onderaan de zetels waren om de fietsen vast te zetten. Met z'n tweeën in een compartiment van 12 personen. Wat een luxe! Tot een paar stations verder. Plots alles volzet en de Hollandse dame kwam naast me zitten omdat de andere plaatsen allemaal gereserveerd waren. Mariette is 66 en sinds vorig jaar op pensioen. Ze heeft al meerdere lange fietstochten op haar palmares, zoals Santiago di Compostella, de Donau, de Elbe, ... . Deze keer had ze de Loire afgefietst van Angers tot Nantes. Ze doet nu nog enkel rivieren wegens vlak parcours. Op 30 dagen fietste ze iets meer dan 1.000 km. In Lille zou zij de trein nemen naar Antwerpen en vandaar naar Breda om uiteindelijk in Castricum of zoiets terecht te komen. Na wat verhalen over en weer kreeg ik er stilaan genoeg van en ben dan maar effe naar de bar gegaan. Toen ik terug kwam sliep ze. Om 14.09 u kwamen we aan in Lille Europe. Met de lift naar boven (wat een luxe) en ik vandaar met de fiets naar Menen. Een goeie 20 km later stond ik te wachten op de trein naar Gent Sint Pieters. En vandaar de trein naar Londerzeel. Om 19.35 u stond ik op perron 1 in Londerzeel. Tien minuten later was ik thuis. Uitpakken en een telefoontje naar de meeneemchinees. Lut was aan 't werk en ik had geen zin om zelf nog iets te prepareren.
Zo, en morgen een paar nabeschouwingen. Slaapwel.

• 05 Augustus 2015 - 08:56

Lode:

Plezant om te volgen zo een reisverslag - De details horen we wel eens tussen pot en pint. Bedankt