Dag 7 - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

01 Augustus 2015 | Frankrijk, Sarzeau

Vanmorgen stond ik op met 't idee om een stuk GR 34 af te fietsen tot in Sarzeau langs 'le Golfe de Morbihan'. Als ik het goed heb is dit de streek van Alain Stivell. Awel, dat idee was niet slecht! Prachtige streek met veel kleine haventjes en woeste natuur. Af en toe wel eens van de fiets wegens onberijdbaar traject. Maar dat had ik op voorhand wel ingeschat. Ik denk in totaal een 8-tal km te voet met de fiets in de hand. Goeie voorbereiding voor de dodentocht en voor de Oxfam trailwalk zeg maar? Natuurlijk waren de wegen niet geschikt voor hoge snelheden, maar een dag duurt 24 uren. Om 19.45 u aangekomen op de camping in Sarzeau. En zoals de traditie het wil: tentje opstellen, douchke nemen en iets te eten zoeken. Da's allemaal wonderwel gelukt. In crêperie 'Avel Vort' heb ik net genoten van een galette Bretonne Avel Vort. Sint Jacobsnoten (refererend naar de volgende staptochten naar Santiago de Compostella - misschien in september tot de Pyreneeën?), met garnalen, prei, oesterzwammen, mosseltjes en room. En op dit moment bestel ik me nog een dessertje: une crêpe Gavatte ( chocolat noir de coco flambée Grand Marnier). En als afsluiter nog een koffietje met een Fine de Bretagne 'Le Pocreau. Tot straks op de camping. In den donkeren met de fiets naar de camping gereden. Da's eens iets anders. En 't kan hier donker zijn! En volop ambiance in het zwembad: een soiree tropical. Nog vlug een wijntje of 2 gedronken, tandjes gepoetst en 't tentje ingedoken. Slaapwel en tot morgen voor dag 8, onze Sil zijne verjaardag.