Dag 3 - Reisverslag uit Plovan, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Plovan, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

27 Juli 2015 | Frankrijk, Plovan

Zittend op het terras van 'La Chataigneraie' aan het strand van Port-Manec'h tik ik nu het verslag van gisteren in. Vanmorgen tijdig op! 't Was 6.00 u. Nog eventjes ontwaken en dan naar 't toilet, wassen en de afbraakwerken. Vandaag staat er een lange rit op het programma. Naar Plovan. Volgens de GPS een goeie 80 km. Eerst in 't dorp een koffie met 2 croissants en dan 'en route'. En natuurlijk hetzelfde recept: bergop en bergaf. Da vreet wel aan ne mens! Tegen de middag in Breuzec, als 't mij goed voorstaat, een stop om vocht en vaste voeding in te slaan. En 't begon te regenen! Dus extra rust van een half uurtje. En van daar een 'raccourci' gemaakt naar Audierne om naar Plovan te fietsen. Om 18.45 u kwam ik er toe na78,62 km. Uiteraard stikkapot! Al moet ik toegeven dat ik uiteindelijk maar een 77 km gefietst heb. De klim van 20 ℅ in Plage de Ry (Douarnenez) van anderhalve km was te veel voor Korneel!. Ik zal nooit een berggeit worden! Bergaf daarentegen geen probleem! Vandaag was de maximum snelheid 63,6 km per uur! Op de camping municipal, tentje gratis geplaatst wegens niemand aanwezig. Je kan er wel een doucheke nemen, maar daarmee is ook alles gezegd. Geen WIFI uiteraard. Ik zit nu aan het prachtige strand m'n huiswerk te maken. Gelukkig maakte ik onderweg een ravitailleringsstop om in de Super-U wat te kopen. Dus nu lekker genieten van kaas, brood en een flesje rosé. En natuurlijk van het prachtige zicht op zee. Tot morgen.