Dag 14 - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Saint-Malo, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

01 April 2014 | Frankrijk, Saint-Malo

'k Had vanmorgen de wekdienst van 't hotel niet nodig. Om 5.30 u opgestaan, wat opgefrist onder de douche en om 6.30 u.aan 't ontbijt. Met de bus van 6.55 u naar Cancale voor de laatste "rit". Er hing een redelijk dichte mist bij 't vertrek en 't voelde ook echt koud aan. Tempo maken dus, hoewel dat in 't begin niet zo eenvoudig was aan de zeekant. Geen ideale ondergrond, zeker niet met m'n wandelschoenen die nu wel hun beste tijd gekend hebben. Gelukkig stond de zee niet 'hoog'. Weer veel stappen tussen en op allerlei schelpdieren, maar deze keer geen foto's. M'n fototoestel hangt nog aan m'n rugzak en de rugzak staat nog in het hotel... . Zo zie je maar dat zonder rugzak stappen ook z'n nadelen kan hebben! Tegen denk elven kwam de zon er volop door. Uiteraard direct veel te warm. Na een tijdje hield ik de kustlijn voor bekeken en volgde ik een pad iets verder van de mmzee. Dus eerst een stukje omhoog. Na ronding van Pointe de la Varde kreeg ik volle zicht op het prachtige zandstrand van Saint-Malo. In wijk Rochebonne weg van strand en direct richting hotel aan 't station als ik nog wil douchen. Avenue John Kennedy, boulevard Chateaubriand, avenue Pasteur en avenue de Moka naar 't hotel. Zo had ik op voorhand genoteerd. En vlug douchke en rugzak in bagage. Ik vond dat ik nu wel een deftige maaltijd verdiende. 'Intra Muras', de oude stad gaf met wat ik wou: een zeevruchtenschotel. Oesters, rose en grijze garnalen, kokkels, wulken, langoestinen en een halve krab. Meer dan een uur werk! Daarna nog wat sightseeing en hop naar station. 't Is nu 16.10 u. Binnen 30 minuten vertrekt de trein naar Paris Montparnasse, dan metro en Thalys naar Brussel. En ik zit nu op de Thalys dit verslag in te tikken. Morgen maak ik een naverslag. Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Malo

Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 40192

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: