Nabeschouwing 2 - Reisverslag uit Londerzeel, België van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Nabeschouwing 2 - Reisverslag uit Londerzeel, België van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Nabeschouwing 2

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

03 April 2014 | België, Londerzeel

Voila dit was het dan, de voettocht van Paris Nord naar Saint-Malo.
Een paar weetjes:
- 413,1 km afgelegd in 14 stapdagen, dus gemiddeld 29,5 km per dag.
- 31.972 kCal verbruikt, dus 2.283,7 kCal per dag.
- 4.293 m geklommen, dus 306.6 m per dag.

En dan een speciaal dankwoordje aan een aantal personen e.d.:
- M'n vrouwke Lut omdat ze me de mogelijkheid gegeven heeft dit te doen.
- Dokter Rudy Nuyts van UZ Brussel omdat hij toch wel prachtig werk geleverd heeft met de knieprothese. Wie had destijds gedacht dat ik dit ooit nog zou kunnen doen! Merci!
- De lieftallige kinesistes Patricia en Evelyne voor hun mooie revalidatiewerk, al hebben ze me wel vaak doen afzien. Maar 't heeft wel z'n vruchten afgeworpen is gebleken.
- M'n nu toch tot op de draad versleten stapschoenen omdat ze me trouw op weg hebben gehouden en zonder morren de volledige afstand mee aflegden.
- De heer Jean-pierre Salles, burgemeester van Briouze omdat hij veel moeite gedaan heeft om een kampeerplaats te zoeken.
- Sylvestre en Bartholomé om electriciteit te geven voor het opladen van m'n GPS en natuurlijk ook voor de koffie en de Calvados van 70°.
- Geneviève, compostmeesteres, om m'n GPS te laten opladen en voor de leuke babbel over ecologisch tuinieren.
- De familie Bardoz en madame Hélène voor het mogen plaatsen van m'n tentje in hun tuin.
- Madam en meneer "Prise" omdat ik toch 2 maal gebruik mocht maken van hun electriciteit voor het opladen van m'n GPS.
- De uitbaatster van een café ergens rond Mortain om dezelfde reden.
- De lookalike van Daan in café CAN 05 in Cancale om gebruik te mogen maken van z'n electriciteit en van z'n WIFI.
- En tenslotte iedereen die gezorgd heeft voor morele steun gedurende m'n tocht. Bedankt!

En ook dit nog: verloren ergens tussen Paris Nord en Saint-Malo: 1 haring, 1 petje en ongeveer 5 kg. Aan de eerlijke vinder: Ik hoef niks terug te krijgen!

• 15 April 2014 - 22:35

Hilde:

Awel proficiat zenne twas plezant om te lezen

• 02 Juli 2014 - 13:02

Lotte: