Dag 12 - Reisverslag uit Cherrueix, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Cherrueix, Frankrijk van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

30 Maart 2014 | Frankrijk, Cherrueix

Ik zit momenteel het verslag van gisteren en een aanzet voor dat van vandaag te maken in Montitier met volle zicht op Mont-Mi. Toch terraske met een koffie voor m'n neus. Gelukkig is 't zondag, want enkel op zondag open. En met WIFI! Nog een dikke 30 km te ga;an tot Cherrueix, waar ik m'n tentje wil neerplanten. Hopelijk voor de laatste keer, want dan neem ik nog eens een vastere verblijfplaats om m'n rugzak wat te "schikken" en mezelf nog eens op te smukken om huiswaarts te keren. De Boodt, verder stappen! Tot vanavond. Mont-Saint-Michel: echt de moeite waard om te gezien te hebben! Niet voor niks een wereldmonument. Er zijn enorme werken bezig om van een "presque-ile" opnieuw een "ile" te maken (toch bij hoogtij). Enkel bewoners kunnen nog met de wagen tot de Mont-Mi. De rest is met navettebussen vanaf ergens op 't vasteland. Wat ik voor de 1-ste keer gezien heb is dat deze bussen 2 stuurposten hebben. Ze rijden dus naar en van Mont-Mr zonder te draaien! Nooit gezien. Wat wel te veel was waren de grote vluchten toeristen, en in de 1-ste plaats Japennezen. Ik ben tot aan de ingang vande kerk gegaan enheb het dan voor bekeken gehouden wegens 'veel te druk'.Daarna water over en op de GR 34. Deze Gr volgt volledig de kust van Bretagne en zal m'n volgende staptocht worden. Ik denk ergens in juni of zo. Als er kandidaten zijn ... .Na verschillende km's m'n tentje opgeslagen in Cherrueix voor een welverdiende nachtrust. morgen zeker tot Cancale of misschientot de finish in Saint-Malo. We zien wel. Tot morgrn.