Dag 8 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

15 Augustus 2019 | Spanje, Bilbao

Rustdag, maar rust roest! Een dagje zonder «verplichte» stap is ook wel eens leuk. Ontbijt in 't hotel, in feite studentenkamers die in juli en augustus verhuurd worden voor pelgrims en ander volk. Dan in't hotel alles wat stonk van kleding in de wasmachine en daarna in de droger. Tegen 11 u was ik klaar om in Bilbao wat rond te lopen. Mooie stad met prachtige gebouwen en altijd maar bergop en bergaf met in het midden de stroom deRéa. Wat een must is in Bilbao is een bezoek aan de kathedraal. Imposant, maar een kerk als alle anderen. Ik wel een kaarske gekocht en het knopje op «on» gezet voor ons mama en natuurlijk ook voor onze papa en voor ... . Je weet maar nooit wat het uithaalt. Voor de rest wat foto's geschoten van mooie gebouwen en sites. Ik had inmiddels wat meer last gekregen aan m'n linkeroog. Het zweet in de ogen had blijkbaar z'n tol geëist. Gauw bij de apoteker binnen voor een tube Terracortril. En dan etenstijd. Paëlla met zeevruchten op het terras van een gezellig restaurantje. Precies de rue des Bouchers in Brussel. En dan naar 't hotel. De wijk doet me erg aan de Matongéwijk denken. Zwart van het volk en dit is absoluut niet slecht bedoeld! Noord-Spanje en in het bijzonder het Baskenland zijn erg in trek bij vluchtelingen uit Senegal, Ivoorkust en die kanten. Ze worden hier met open armen ontvangen. De Basken zijn bijzonder gastvrij. Dat kan niet overal gezegd worden... . Genoeg hierover. Sloppel en tot morgen.

• 14 Augustus 2019 - 15:04

Bert:

Genoten van je rustdag? Succes morgen.

• 14 Augustus 2019 - 18:08

Wiet:

Gaat vlotjes blijkbaar ... waar zit je nu, ongeveer in de helft? Allez doe da nog goe and keep us posted!

• 15 Augustus 2019 - 10:21

Rita:

Was jaloers op jouw rustdag in Bilbao. Op de hete staptochten minder

• 16 Augustus 2019 - 11:41

Marleen:

wat ben ik trots op een broer zoals jij!