Dag 28 - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

04 September 2019 | Spanje, Sobrado

Vanmorgen stond ik een kwartier voor de bus zou komen te wachten aan de halte schuin over m'n verblijfplaats. En dan denk je: nog 10 minuten, nog 5 minuten, hij moet nu komen. En dan: oei, 5 minuten te laat, 10 minuten te laat, een kwartier te laat. En dan zeg je tegen jezelf: als hij hier niet is binnen de 10 minuten ga ik terug naar het hotel en vraag om een taxi te bellen. En dat kwartier gaat voorbij en je gaat terug. Net op dat moment komt hij toe! Een goed halfuur later was ik in Baamonde. Een koffietje en wachten op m'n chauffeur voor het stuk tot Miraz. En ik krijg nu de melding dat de update van de plaats niet werkt. Vlug opslaan voor ik alles weer kwijt ben en opnieuw kan beginnen! Even later was de man daar. Samen dronken we nog een koffie en om 9.30 u kon ik starten met de dagtocht. Onmiddellijk omhoog! En dat bleef zo een hele lange tijd. Wel mooi landschap, zowat heideachtig met beplanting die wij ook kennen. Misschien niet alle planten. Er stonden ook veelvuldig een soort groene struiken die, als m'n geheugen me niet in de steek laat, veel in Ierland voorkomen. Het hoogste punt dat m'n GPS registreerde was 646 m. Ik was ondertussen wel de Camino verloren. Op dat hoogste punt stond een hele verzameling windmolens. Als je rondom keek zag je ze op alle bergtoppen staan. En dan eindelijk licht bergaf. Na een tijdje kwam de abdij van Sobrado dos Monxes in zicht. Wel in de steigers. Om 18.45 u kwam ik toe. En dan nog terug naar Goiriz. Met de taxi tot Baamonde en daar de bus. Effe paniek toen een taxi die daar stond niet vrij was. Dat werd gauw opgelost door de uitbater van een café in de buurt. Ik haalde met gemak de bus. Maar morgen waarschijnlijk andere koek. Terug naar ginder, dus bus en taxi. De taxi viel trouwens mee: 40 EUR voor volgens m'n GPS 43,8 km. Bij ons is dat wel wat anders! Maar de tocht van morgen, gelukkig maar slechts 22,2 km, zal met rugzak te doen zijn! Correos weigert het transport omdat de verblijfplaats van morgen niet aangenomen in voor de Camino del Norte. Ik probeerde ook bij Jacotrans met hetzelfde gevolg. Ons Marleen toch hé. Want morgen komen Lut, Bert en Marleen supporteren! Ik kijk er naar uit. En meteen zullen hopelijk alle slaap- en tranportproblemen opgelost zijn. A propos: nog slechts, op papier toch, 62,1 km en finito! En 'k zal er niet rouwig om zijn zelle! Tot morgen. En blijkbaar is het probleen nog niet opgelost! Hopelijk blijft het verslag van vadaag staan!

  • 05 September 2019 - 12:57

    Pascal:

    de loodste laatjes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sobrado

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

(Hopelijk) Laatste stuk tot Compostella

Recente Reisverslagen:

07 September 2019

Dag 31

06 September 2019

Dag 30

05 September 2019

Dag 29

04 September 2019

Dag 28

03 September 2019

Dag 27
Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 40184

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: