Dag 11 - Reisverslag uit Galizano, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Galizano, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

18 Augustus 2019 | Spanje, Galizano

Dus de bus op van 8.15 u naar Castro-Urdiales om dan te voet terug te keren naar Galizano. Gisterenavond had ik de etappe nog eens nagekeken en gezien dat die een 50 km zou zijn. Te veel voor Korneel! Inkorten en stukken afsnijden was de boodschap. Werk voor de GPS. Van Castra-Urdiales via de baan naar Rioseco gaf een winst van 6,5 km. Weinig moois te zien natuurlijk, maar nood breekt wet. Van daar met een bus tot Laredo. Opnieuw een winst van een 20 km. Van daar de kust te voet tot El Puntal, waar ik de overzet nam tot Santoña. En vandaar de kust tot in Noja. Iets voorbij Berria moest er wel flink geklommen worden. De Punta del Brusco is een rots die de stranden van Berria en Noja verdeeld. En die rots moest beklommen worden. Vanop het strand steil omhoog tot 80 m langs een heel moeilijk en aartsgevaarlijk pad net naast de kolkende oceaan. In 't begin een zandweg, later rotsen.
Echt niets voor mensen met hoogtevrees! En dan een al even gevaarlijke afdaling. En toen moest ik wegens tijdsgebrek weer afwijken van de Camino. Via de grote baan rechtstreeks naar Galizano. Uiteindelijk kwam ik om 18.15 u aan in 't hotel. Tijd voor een lekker bad om alle vuiligheid en viezigheid te laten afweken. Ik vond dat ik op z'n zachts gezegd een geurtje had. Nog 2 etappes tot Santander. Waar ik straks zal slapen weet ik nog niet. Waarschijnlijk in één of andere albergue, waarschijnlijk die van Loredo of zo. Morgen heb ik een pensión gereserveerd in Santander. Een kort tochtje morgen omdat een stuk afgesneden wordt met een overzet van Somo naar Santander. Tot later en sloppel.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Galizano

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

(Hopelijk) Laatste stuk tot Compostella

Recente Reisverslagen:

07 September 2019

Dag 31

06 September 2019

Dag 30

05 September 2019

Dag 29

04 September 2019

Dag 28

03 September 2019

Dag 27
Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 40400

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: