Dag 26 - Reisverslag uit Goiriz, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Goiriz, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

02 September 2019 | Spanje, Goiriz

Wat een verschil met gisteren. Volle zonneschijn van 's morgens vroeg! Na het gebruikelijk wasje naar het busstaion voor de transfert naar Mondoñedo. Je weet wel het eindpunt van gisteren. Daar waar geen bus was wegens «zondag». Om ongeveer 10.30 u stappensklaar. Vrij mooi stadje. Dat me dat gisteren niet opgevallen was! De naweeën van gisteren: snotvalling en 2 redelijk verstopte oren. Dat laatste zorgt voor enige onrust. Al heel veel problemen mee gehad in 't zuiden. Onmiddellijk steil omhoog en nog niet een klein beetje! Ik denk een uur of 3 bijna onophoudelijk omhoog. Was ik content dat dat zonder zware rugzak was! De paden lagen er nog behoorlijk vettig en soms gevaarlijk bij na het regendagje van gisteren. Bij nazicht op m'n GPS was het hoogste punt vandaag 547 m. Iets vóór Gontán liep ik bijna plat, in de zin van nog weinig bergop en bergaf. En dan terug een beetje bewoonde wereld. En daar heb ik misschien een aanwijzing gemist of er was misschien geen teken te bespeuren. Ik stond op een lange rechte baan die liep zo ver ik kon zien. Effe de GPS raadplegen. Die baan liep recht, maar dan ook kaarsrecht naar waar ik ging overnachten. Zeven kilometer verder, en die baan liep nog verder kaarsrecht door, bereikte ik H. O CRISTO in Goiriz. Leuke plek met restaurant en café. Ook een mooie kamer met alles erop en eraan. Als het past met op en af met de bus blijf ik hier tot donderdagmorgen. De 2 leuke meisjes achter de toog gaan dit voor mij uitzoeken. Morgen alvast geen probleem: er is een bus terug van Baamonde, de eindplaats van de etappe van morgen. En... ik heb ondertussen iets gaan eten. Steak op houtvuur gebakken met frieten (geef mij maar onze frieten) en pimentsaus. Best wel lekker. Trouwens de 1-ste keer dat ik vlees eet. En nu stilaan naar de kamer en dodo. Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Goiriz

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

(Hopelijk) Laatste stuk tot Compostella

Recente Reisverslagen:

07 September 2019

Dag 31

06 September 2019

Dag 30

05 September 2019

Dag 29

04 September 2019

Dag 28

03 September 2019

Dag 27
Mark De Boodt

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 40233

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2019 - 10 September 2019

Van Hendaye naar Santiago de Compostella

17 April 2017 - 17 April 2017

Van Saint-Nazaire naar Hendaye 2-de poging

15 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Van Saint-Nazaire naar Hendaye

25 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

GR 34 - 2-de deel

28 Juni 2014 - 29 Juli 2014

GR 34 1-ste deel

18 Maart 2014 - 01 April 2014

Van Parijs naar Saint-Malo

Landen bezocht: