Dag 26 - Reisverslag uit Goiriz, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Goiriz, Spanje van Mark De Boodt - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark De Boodt

02 September 2019 | Spanje, Goiriz

Wat een verschil met gisteren. Volle zonneschijn van 's morgens vroeg! Na het gebruikelijk wasje naar het busstaion voor de transfert naar Mondoñedo. Je weet wel het eindpunt van gisteren. Daar waar geen bus was wegens «zondag». Om ongeveer 10.30 u stappensklaar. Vrij mooi stadje. Dat me dat gisteren niet opgevallen was! De naweeën van gisteren: snotvalling en 2 redelijk verstopte oren. Dat laatste zorgt voor enige onrust. Al heel veel problemen mee gehad in 't zuiden. Onmiddellijk steil omhoog en nog niet een klein beetje! Ik denk een uur of 3 bijna onophoudelijk omhoog. Was ik content dat dat zonder zware rugzak was! De paden lagen er nog behoorlijk vettig en soms gevaarlijk bij na het regendagje van gisteren. Bij nazicht op m'n GPS was het hoogste punt vandaag 547 m. Iets vóór Gontán liep ik bijna plat, in de zin van nog weinig bergop en bergaf. En dan terug een beetje bewoonde wereld. En daar heb ik misschien een aanwijzing gemist of er was misschien geen teken te bespeuren. Ik stond op een lange rechte baan die liep zo ver ik kon zien. Effe de GPS raadplegen. Die baan liep recht, maar dan ook kaarsrecht naar waar ik ging overnachten. Zeven kilometer verder, en die baan liep nog verder kaarsrecht door, bereikte ik H. O CRISTO in Goiriz. Leuke plek met restaurant en café. Ook een mooie kamer met alles erop en eraan. Als het past met op en af met de bus blijf ik hier tot donderdagmorgen. De 2 leuke meisjes achter de toog gaan dit voor mij uitzoeken. Morgen alvast geen probleem: er is een bus terug van Baamonde, de eindplaats van de etappe van morgen. En... ik heb ondertussen iets gaan eten. Steak op houtvuur gebakken met frieten (geef mij maar onze frieten) en pimentsaus. Best wel lekker. Trouwens de 1-ste keer dat ik vlees eet. En nu stilaan naar de kamer en dodo. Tot morgen.